Szürke Nissan X-Trail halad a hegyvidéki úton

Ilyen az új Nissan X-Trail!

Az új Nissan X-Trail egy hibrid crossover, ami igazi kedvenc a családban

Az új Nissan X-Trail, az elődök továbbfejlesztése, egy hibrid crossover, ami igazi kedvenc a családban. Kényelmes, innovatív, jó megjelenésű, kellően sportos, praktikus és, ahogy egy jól felszerelt XXI. századi autóhoz illik, bővelkedik az okos megoldásokban.

Az új Nissan X-Trail a modell negyedik generációs kiadása. A X-Trail SUV-ot 2000 óta gyártják, ez idő alatt közel 7 millió darabot adtak el a világon összesen, így az egyik legkedveltebb családi autóvá avanzsált. Az új verzió sajátossága az előző, harmadik generációhoz képest, hogy e-POWER hibrid hajtásláncot kapott, ennek köszönhetően környezetbarátabb és takarékosabb alternatívát nyújt.

A negyedik generáció

T33 – Ezt a modellkódot kapta a negyedik generációs X-Trail, amit 2021 tavaszán mutattak be az Auto Shanghai kiállításon. A tengelytáv ugyanolyan, mint a harmadik generációban, a méretek azonban valamelyest változtak: a jármű 15 mm-rel magasabb, 20 mm-re szélesebb és 10 mm-rel rövidebb lett. Az erőteljes megjelenés, komoly összkerékhajtással és igen praktikus kialakítással párosul, ami lehetővé teszi a sokoldalú, rugalmas felhasználást.

Az 5 és 7 üléssel is rendelhető modell minden helyzetben megállja a helyét, ehhez hozzájárul, hogy komoly teljesítmény rejlik az autóban, miközben az kifinomult elektromos technológiának köszönhetően az EV-vezetési élményben nincs hiba.

Japánban az új Nissan X-Trail 2022 júliusában jött ki, kizárólag e-POWER sorozatú hibrid hajtáslánccal, Ausztráliában 2,5 literes benzinmotort kapott, Európában pedig 2022 szeptemberében vezették be a piacra a következő hajtáslánc opciókkal: 1,5 literes, lágy hibrid hajtással és e-POWER sorozatú hibrid kétmotoros elektromos összkerékhajtással.

Kalandra tervezve

Az új Nissan X-Trail megjelenése határozott és jellegzetes, de egyáltalán nem agresszív, a formaterv erőt sugároz. A külső design fontos eleme a V-alakú hűtőrács, az ívben futó tető, az első lökhárítóba integrált fényszórók és a motorháztető vonala mentén helyet kapó menetfények és irányjelzők. Ugyanilyen lényeges az összkép szempontjából a kerékjáratok ívének dinamikus megjelenése, illetve az ajtók alját díszítő elemek. A jármű hátsó részét a C-oszlop uszonyra emlékeztető formája emeli ki. Hátul a designelemek közül érdemes kiemelni a rendszámtábla alatt és fölött futó vonalat, illetve a lökhárító alatt helyet kapó ezüstívet. A hátsó lámpák osztottak, ennek köszönhetően a csomagtér szélesebben nyílik.

A jó menetdinamikáról olyan aerodinamikai jellemzők gondoskodnak, mint például az orr alján helyezkedő 3D-s légterelők, az A-oszlopok speciális formája, a levegőbeáramlást szabályozó hűtőrács-záróelemek, a kocsi alatt található alvázfedelek, melyek feladata a légáramlás szabályozása és a légáramlást elölről oldalra irányító légfüggöny.

e-POWER: egyedülálló technológia

Az e-POWER egy speciális hajtáslánc, amit a Nissan immáron a második európai modelljébe integrál a Nissan Qashqai után. Ez egy Nissan fejlesztés, egy csúcstechnológia, aminek a különlegessége, hogy az elektromos autó működtetéséhez nincs szükség hálózati töltésre. Maga a rendszer az alábbi elemekből áll: nagy teljesítményre képes akkumulátor, illetve egy hajtáslánc, amit benzinmotorral, inverterrel, áramfejlesztővel és egy 150 kW-os villanymotorral láttak el. A működés alapja, hogy azt a teljesítményt, ami a kerekekre jut, a villanymotor biztosítja és azonnali reakciót eredményez a gázpedálon. A benzinmotor az áramfejlesztésért felel, a kerekeket azonban a villanymotor hajtja meg.

A technológia lényege, hogy a motor így minden estben a lehető legoptimálisabb módon tud működni, aminek köszönhetően spórolni lehet az üzemanyagon. Az e-POWER-nek hála a motor megfelelő fordulaton tud pörögni, így elkerülhető a felpörgetési hatás, ami a hibridekre egyébként jellemző. Ez a megoldás rendkívül csendes, 40 km/h sebességnél a zajszint 8 decibellel alacsonyabb, mint a több, hasonló kategóriájú autó esetén.

A Mild Hybrid változat

Az új Nissan X-Trail Mild Hybrid ICE változatban is elérhető. Ebben egy hagyományos meghajtású 1.5 literes változó sűrítési arányú turbófeltöltős motor van, ami 120 kW teljesítményű 300 Nm forgatónyomatékú benzinmotor. Amikor az autó enyhén gyorsul, akkor a motor magas sűrítési arányra kapcsol, ha pedig nagyobb teljesítményre van szükség, akkor alacsonyabb lesz a sűrítési arány. Ezzel biztosítható az üzemanyag-hatékonyság.

e-Pedal Step: kényelmesen városban is

A Nissan a városi kalandok kedvelőire is gondolt, amikor integrálta az e-Pedal Step rendszert. Ennek köszönhetően a vezetőnek nem kell a gázpedál és a fék között mozgatni a lábat, a technológia ugyanis lehetővé teszi, hogy csupán a gázpedál lenyomásával gyorsítsunk és lassítsunk is. Nézzük, hogy működik!

Az e-Pedal Stepet egy kapcsolóval lehet aktiválni, ami a középkonzolon található. Ha ez sikerült, akkor a gázpedál lenyomásával az autó gyorsítani kezd, ha pedig felengedjük, akkor fékezni kezdi az autót, a féklámpák pedig kigyulladnak. A városi vezetés, a parkolás így sokkal kényelmesebb és kevésbé fárasztó lesz.

e-4ORCE: az új összkerékhajtás

A Nissan modern összkerékhajtás-rendszere az e-4ORCE, ami növeli a menetbiztonságot és kiegyensúlyozott vezetést tesz lehetővé. A nyomaték újraelosztása és a remek súlyegyensúly tökéletessé teszi a vezetési élményt. A kerekek teljesítménye és a fékteljesítmény speciális kezelésének köszönhetően minden útfelületen jól teljesít.

Kényelem prémium minőségben

A belső tér kialakítása során az elsődleges szempont a kényelem volt. A fejlett technológiai megoldásokat ergonomikus kapcsolókkal és gombokkal lehet működésbe hozni. A lebegő középkonzol meghatározó elem az utastérnek, itt található a menetmód-választó, az e-kapcsoló, pohártartók és egy vezeték nélküli töltőlap. Igazán praktikus megoldás a pillangó nyílású könyöktámasz, ami remek rakodótér.

35 hüvelykes infotainment rendszer gondoskodik arról, hogy az utazási élmény hibátlan legyen. Akár 7 készülék is csatlakoztatható, van fedélzeti Wi-Fi, követhetők a jármű adatai.

A hátsó ajtók nyílása csaknem 90 fok, a második üléssor pedig, ami egyébként előre is lehet csúsztatni, 60:40 arányban megosztható. A második sorban ülők külön vezérelhetik a fűtést és a hűtést, illetve a folyamatos áramellátás is biztosított. Az Alliance CMF-C padlólemeznek hála az autónak létezik olyan változata is, amelyben a harmadik utassor a csomagtartóban található. Ha már a csomagtérnél tartunk, akár 585 literes összkapacitás is elérhető, ami egyedülálló tárolási lehetőség ebben a kategóriában.

Ha egy igazi családi kalandjárműre vágysz, akkor az új Nissan X-Trail a legtökéletesebb választás. Nézd meg a Nissan Petrányi ajánlatát a Petrányi Autó Centrumban!

Kapcsolódó cikkek