Nissan Interstar modellek állnak a hangárban

Nissan Interstar: a flotta oszlopos tagja

Az új Interstar egy sokoldalú kishaszonjármű, amit a munkára teremtettek

A Nissan NV400, ma már Interstar, a Nissan haszongépjárművek oszlopos tagja. 2010-ben vezették be és egészen 2021-ig viselte ezt a nevet.

Ekkor ugyanis a Nissan a haszongépjárművek nevét megváltoztatta és a Nissan NV400-ból a múltat idézve Nissan Interstar lett. Miért a múltat idézve, és miért mondhatjuk, hogy az Interstar teljesértékű megoldást nyújt haszongépjárműként? Erről írunk ebben a blogposztban! Jöjjön minden, amit az Interstarról (Nissan NV400) tudni kell!

Az Nissan NV400 története

2002-ben mutatták be a 3,5 tonnás Nissan Interstart, ami a Nissan legnagyobb haszongépjárműje volt ebben a kategóriában. A Nissan Trade utódjaként vezették be a piacra a Renault-val együttműködésben. Kiváló szállítási tulajdonságokkal bírt, a belső tér kialakítása pedig kényelmes és praktikus volt. Három hosszúságban volt elérhető, illetve 2,3,6, de akár 16 ember szállítására is alkalmas volt. 2003-ban korszerűsítették az autó elejét, új fényszórókat, rácsot, motorháztetőt és lökhárítót kapott. Egészen 2010-ig gyártották ezt a modellt, helyét pedig a Nissan NV400 vette át a Nissan, a Renault és a GM együttműködésének köszönhetően.

2010-ben Hannoverben mutatták be a Nissan Európai Tervezési Központja által megálmodott NV400-at. Eleinte 2,3 literes motorok kerültek a járműbe, egy vagy két turbófeltöltővel felszerelve. Előbbiek 110 vagy 150 lóerőre, utóbbiak 135 és 163 lóerőre voltak képesek. Négy tengelytáv változatban volt elérhető, elsőkerékhajtással és hátsókerékhajtással egyaránt lehetett kérni.

2021-ben jelentette be a Nissan, hogy átnevezi haszongépjármű portfolióját, így a Nissan NV400 új nevet kapott, ez pedig nem más lett, mint az elődtől örökölt Interstar.

A Nissan NV400

Az NV400 tehát 2010-ben jelent meg a piacon. Megalkotása során a Renault Master terveire is támaszkodtak, az alapos átdolgozásnak köszönhetően azonban csak kis mértékben hasonlít rá. Azzal a céllal hozták létre, hogy felpörgesse a Nissan jelenlétét a haszongépjármű-piacon. Ez sikerült is, hiszen a vállalkozások számára egy igazán jó megoldást kínáltak a haszongépjármű kategóriában.

Az autó külleméről a Nissan Design Europe gondoskodott, ahogy már említettük, a műszaki tartalmat pedig a Nissan Európai Műszaki Központ hozta létre. Egy igazi, határozott megjelenésű teherjármű jött létre, ami maximálisan képes igazodni a használó igényeihez, ezért is remek választás a céges flottába. A markáns megjelenésnek köszönhetően könnyen megkülönböztethető más márkáktól.

A Nissan kínálatában elsőként első- és hátsókerékhajtással is elérhető volt, ehhez háromféle tengelytáv, négyféle hossz és háromféle magasság társulhatott. A raktér 8 és 17 köbméter között mozgott, így kiválóan használható volt teherszállításra. Hatfokozatú kéziváltó és robotizált kapcsolású sebességváltó kerülhetett bele, a motor-teljesítménye tekintetében pedig három lehetőség közül lehetett választani.

Többféle felépítménnyel lehetett rendelni az NV400-at, ezekre a gyártó garanciát is vállalt. Volt zárt karosszéria, kombi, csapatszállítófülkés kivitel, dobozos felépítmény, billenőplatós változat és oldalrakodó verzió is. Ez mutatja, hogy mennyire sokoldalúan lehetett használni ezt a haszonjárművet.

Az első kerékmeghajtásnak köszönhetően a jármű saját tömegét lehetett csökkentetni, ezzel pedig növekedni tudott a teherbírás mértéke. A hátsó kerékmeghajtásnak azonban kétségkívül az volt az előnye, hogy a fülke és az alváz jobban variálható volt, a hátsó tengelyt jobban lehetett terhelni. Ezt a változatot egyébként szimpla- és duplakerekes hátsó tengellyel lehetett rendelni.

A vezetőfülke hosszúságának köszönhetően kényelmesebb lett az utazás, nagyobb volt a lábtér, az ülések nagyobbak és hosszabbak lettek. A hátsó kerekes változatokban az elektronikus menetstabilizátor, vagyis az ESP alapfelszerelés volt, az ABS mindkét változatba került, ahogy az első légzsákok is helyet kaptak minden modellben, az oldallégzsákokat azonban külön kellett megrendelni.

Olyan extrák gazdagították felár ellenében az NV400-at, mint az automata légkondicionáló, az intelligens kulcs, az automata ablaktörlő, az automata fényszóró, a nappali menetlámpa, a parkolást segítő érzékelő, a menetadatokat rögzítő rendszer, a tempomat, a Bluetooth-os csatlakozó telefonhoz, az iPod csatlakoztatási lehetősége és a tolatóradar, ami a parkolást segítette. Választható volt továbbá a Nissan Connect, melyhez TomTom navigáció járt. Itt lehetőség nyílt előfizetés ellenében hozzájutni a friss forgalmi adatokhoz, időjárás-előrejelzésekhez, a Google Local Search szolgáltatáshoz.

Az Interstar: a flotta lelke

Az új NV400, vagyis az Interstar egy sokoldalú, jól kihasználható kishaszonjármű, amit a munkára teremtettek, a vállalkozás autóflottájának oszlopos tagja lehet. Az áruszállító többféle hosszúságban és magasságban is választható azért, hogy minden cég a legtöbbet hozhassa ki belőle. A modell a Nissan Petrányinál előrendelhető: L2 hosszúságú, 2.3 dCi 135-ös dízelmotorral ellátott, manuális váltóval felszerelt modellt lehet előjegyezni.

Kapcsolódó cikkek